שיעור ריבית המשכנתאות בצ’כיה - הנמוכה בשלוש השנים האחרונות

שיעורי המשכנתא בצ’כיה המשיכו לרדת בפברואר, כאשר הבנקים הוציאו משכנתא בשווי 30 מיליארד קרונות, ההיקף הגדול ביותר שנרשם אי פעם.

ינואר היה חודש חזק – הבנקים הנפיקו משכנתאות בשווי של 25 מיליארד קרונות ובפברואר נשבר שיא (מאז 2016) עם 30 מיליארד קרונות. שיעור המשכנתאות הממוצע ירד פעם נוספת ל -1.93%. Jírí Sýkora מ- Fincentrum ו- Life Life Select אמר כי מספר המשכנתאות לא גדל במהירות כמו היקף המשכנתאות, מה שמרמז על דרישה כבדה לחובות.

“בחודש השני של השנה, הבנקים הנפיקו 9,948 משכנתאות בסך הכל, שהם 1,568 יותר בינואר ו -2,856 יותר משנת 2020. עם זאת, מספר המשכנתאות הניתנות אינו צומח באותה מהירות כמו הנפח, דבר שמתבטא בסכום המשכנתאות הממוצע, העולה לראשונה על 3 מיליון קרונות. 

המשכנתא הממוצעת היא כעת 3,006,901 קרונות. 30,555 קרונות יותר מבינואר.

לטענת גורמים בענף, ייתכן שמדובר בתחתית שוק המשכנתאות הצ’כי, מכיוון שכמה בנקים כבר החלו להעלות את הריבית. הן ČSOB והן Airbank החליפו שיעורים מוזלים בשיעור של 0.2%.

בנקים אחרים ככל הנראה ילכו בעקבותיו והריבית הממוצעת תעבור מהשיעור של היום של 1.93%, למקום כלשהו בטווח של 2.5% -3%. “בנקים אחרים עדיין מחכים, אך אנו יכולים לצפות שככל הנראה בסופו של דבר הם יעלו את שיעורי המשכנתא בקרוב והריבית הממוצעת תעלה ככל הנראה לחודש מרץ.

WhatsApp
ברוכים הבאים ל times2
המומחים לנדל"ן בצ'כיה
יש לכם שאלות...
מוזמנים לשלוח לנו הודעה