הדירות בפראג ובאזור מרכז בוהמיה שוב מתייקרות. המחירים יורדים רק במורביה

ההתעניינות מחודשת במשכנתאות החלה שוב להגביר את הביקוש לנכסים ישנים יותר. דירות בעיקר מתייקרות בפראג ובעיריות מסביב לבירה, בעוד מחירי הדירות יורדים בדרום מורביה, שם עדיין יש עניין בבתים צמודי קרקע. הביקוש לדירות קטנות במיוחד גדל בחדות, כך עולה מניתוח הרבעון השני של השנה.

מחירי הדירות בפראג בעלייה

עם תחילת הקיץ, לפי הניתוח, מחירי הדירות בפראג חזרו לצמוח, המחיר למ”ר של דירה ישנה כבר עולה על 117,000 קרונות.

בנוסף לביקוש המוגבר, היצע מוגבל ממשיך לשחק תפקיד. רוב הבעלים ממתינים למחירים גבוהים יותר ובעיקר יוצאות לשוק דירות שבעליהן ממהרים למכור מסיבות שונות.

“מספר רבעונים ברציפות, מסתבר שהבעלים מעדיפים לעכב את המכירה מאשר לקבל את המחירים הנוכחיים. מנקודת מבטי, עד סוף השנה נוכל להגיע לרף של 125 אלף קרונות למ”ר במחירי ההצעה של דירות יד שנייה בפראג, כלומר בערך ברמה של 2021 בניינים חדשים בקבוצת הנדריק בפראג”, אמר הנדריק.

לדברי מאיר, העלייה במחירים נובעת בעיקר מהתגברות העניין במשכנתאות. אולם במידה מסוימת גם הנחות יזמים נסתרות יכולות לשחק תפקיד, שבזכותן חלק מהאנשים החליטו להחליף דירה ישנה למגורים בבניין חדש. מוצעים גם נכסים שאנשים לא יכולים לשלם לאחר מימון מחדש של המשכנתאות שלהם. “כבר כמעט ברור שמחירי הנדל”ן בפראג יעלו. למרות שההיצע ממשיך להיות גבוה מהביקוש, אנשים עדיין מוכנים לשלם יותר עבור נכסים טובים יותר שמחיריהם ירדו”, אומר מאייר.

המגמה בבירה מועתקת גם על ידי העיריות בטבעת המטרופולינית כביכול, הכוללת את הערים המרכזיות בבוהמה קלדנו, ברון, קולין, מלאדה בולסלב, בנשוב ופריברם, שבהן הביקוש עולה במיוחד לדירות משוחזרות ב- בלוקים של דירות והעניין גובר גם בבנייני דירות משוחזרים. 

מחירי בתי משפחה עלו ל-65,000 קרונות למ”ר, לדירות כמעט ל-80,000 קרונות למ”ר. לדברי מאייר, אם ערי מרכז בוהמה לא יזללו במגמה הזו, הן יכולות להרוויח ממנה כסף. דור צעיר ועשיר יחסית חוזר לאזורים, אבל הם ידרשו קישורי תחבורה טובים למרכז פראג. באופן דומה, מחירי הדירות בכמה ערים אזוריות, כגון Plzeň, Hradec Králové או České Budějovice, החלו לעלות שוב, שם המחירים הנמוכים בעבר פיתו אנשים שהתעניינו בדיור משלהם לעבור מפראג בחזרה לאזור הולדתם.

בדרום מורביה לעומת זאת…

מגמה הפוכה שוררת בדרום מורביה, שם מתעניינים במיוחד בבתי משפחה. 

“אזורי דרום מורביה מבוססים באופן מסורתי על בית, ולמרות שגם הדירות גדלו בפופולריות בשלוש השנים האחרונות, כעת המצב מתהפך שוב”, מציין מאייר, לפיו אנשים לא מפחדים להשקיע אפילו בבתים הדורשים שיקום גדול. המדינה הרי תתחיל לסבסד את זה מספטמבר, מה שיכול למלא תפקיד בקבלת ההחלטות של המעוניינים בדיור חדש. מחירי הדירות בדרום מורביה, לעומת זאת, ירדו ב-15% בשנה האחרונה לכ-80.5 אלף קרונות למ”ר. גם המחיר לדיור להשכרה עולה בהדרגה. בפראג, לפי הניתוח, הוא התייצב על 340 קרונות למ”ר, בעוד שבאזור מרכז בוהמיה הוא עלה ל-248 קרונות למ”ר. צמיחה נוספת עשויה להתרחש במחצית השנייה של השנה, במיוחד בספטמבר. באופן מסורתי, זה ישפיע על ערי אוניברסיטאות, בנוסף לפראג, למשל פילזן, אולומוץ’ או הרדק קראלוב. הביקוש כבר עולה בהרבה על ההצעה, יש כשלושים מועמדים לדירה אחת.

WhatsApp
ברוכים הבאים ל times2
המומחים לנדל"ן בצ'כיה
יש לכם שאלות...
מוזמנים לשלוח לנו הודעה