תחום הדיור להשכרה משגשג - מחסור בדירות מול ביקוש מתגבר

תחום הדיור להשכרה פורח. לדברי סבילס, המספקת שירותי ייעוץ נדל”ן מסחרי, היא הופכת לפלח הנדל”ן השני בגודלו באירופה. במדינות הנורדיות, אך גם בגרמניה, למשל, ההשקעה בדיור להשכרה היוו כשליש מסך ההשקעות בחודשים האחרונים. בנוסף, היעדר הדירות והביקוש המוגדל לדיור להשכרה מועילים להשקעות אלה.

לאור המשך האטרקטיביות של המגזר הזה, אנו מצפים שקבוצות משקיעים חדשות ייכנסו לשוק וקבוצות משקיעים מבוססות יתמקדו במיקומים חדשים עם תחרות גוברת, במיוחד גיאוגרפית “, מסביר מרקוס רוברטס, מנהל שוק ההון התפעולי באירופה. ברבעונים האחרונים, משקיעים נתנו אמון בנכסים של דירות להשכרה והעבירו לשם יותר מכספם. “התחרות החזקה דוחפת את התשואות במהירות. בשנת 2020, תשואות הנדל”ן הפרמיות הגיעו לשפל שיא עם ממוצע אירופי של 3.2 אחוזים”, אומר רוברטס. “עם זאת, ההבדל בין הכנסות משכר דירה והכנסות מאג”ח לטווח ארוך נותר אטרקטיבי על בסיס 290. נקודות “, הוא מסביר.

הביקוש גדל, וכך גם המחירים

בנוסף, הביקוש הגובר לדירות להשכרה, בשילוב עם היצע דיור לא גבוה, מעלה את מחירי השכירות באירופה. “מאז 2015, שכר הדירה הממוצע בענף הדיור להשכרה ב -27 הערים שניתחנו עלה בכ -4.6 אחוזים בממוצע לשנה. עם קצב בניית הדיור החדש שאינו עומד בביקוש ברוב הערים הגדולות באירופה, השכירות צפויות להמשיך לעלות “, מסביר ארי מיטסוסטרג’יו, מנהל מחקר השוק של סבילס לאירופה. האינטרס של המשקיעים הצ’כים בתחום הדיור להשכרה משקף אפוא מגמה חיובית, הניכרת גם במדינות אירופה אחרות. “חוסר האיזון בין היצע לביקוש לדיור, שהולך ומתגבר בתהליך האישור האיטי (במיוחד בפראג), מספק מספר סיבות להשקעה בתחום הדיור להשכרה. מחירי השכירות צפויים לעלות בטווח הקצר עד הבינוני, ועל פי דו”ח רב -משפחות אירופאי של סאווילס, עדיין יש פער בין התשואות בפראג ובערים גדולות באירופה “, מוסיף פרייזר ווטסון, מנהל ייעוץ ההשקעות של סאווילס.

WhatsApp
ברוכים הבאים ל times2
המומחים לנדל"ן בצ'כיה
יש לכם שאלות...
מוזמנים לשלוח לנו הודעה