שוק הנדל"ן בפראג בשנת 2021: מחסור בדירות ישמור על קצב עליית המחירים

השנה, שוק הדירות בפראג בהחלט יתאושש מהעצירה שגרמה המגיפה. משקיעים וקונים המחפשים פתרונות  דיור חדשים כבר נערכים ליום שאחרי. ועל פי התנהגות הקונים הנוכחית, העתיד נראה ורוד. השנה תהיה שנה של התייצבות או עליית מחירים קלה, אין שום סיבה לעלייה או ירידה משמעותית. גם בשנה שעברה לא השתנה דבר בתהליכי ההיתר הארוכים. היעדר נדל”ן איכותי יישאר אפוא עמוד התווך של יציבות המחירים במטרופולין.

שנה שעברה החלה בניית כמות הדירות הגדולה ביותר מזה עשור. אף על פי כן, בניית דירות חדשות במטרופולין אינה מספקת במשך זמן רב. “דיור איכותי בפראג אינו מספיק והמחירים יתאימו לזה. למרות התהליך הקשה של בניית פרויקטים חדשים, ישנם לא מעט יזמים שיש להם את הניסיון והסבלנות המספיקה לעבוד על הפרויקט במשך חמש עד שמונה שנים”, אומר פיטר ויושובסקי, מנהל חברת הנדל”ן LEXXUS. עם זאת, הוא מניח שהשנה יכולה להיות ידידותית יותר לשוק הנדל”ן: “השינוי הגדול ביותר התרחש במוחם של אנשים. עוד בסתיו, מצב הרוח היה זהיר יותר. החיסון היה מחוץ לטווח הראייה, ומעטים העזו להמר על כמה גלים נוספים המתינו לנו. זה השתנה, ואנשים כיום חושבים על התקופה שלאחר המגיפה. במקביל, הפסימיים הבינו שאפילו המגיפה וההאטה הכלכלית הנלוות אינם גורמים לירידת מחירים משמעותית. “

מגמת 2021: פראג תגדל לרוחב

כבר בשנה שעברה העניין גדל בבתים סביב פראג והמגמה נמשכת. המגיפה קשרה אנשים לבתיהם, והגינות הפרטיות הצליחו לספק איכות חיים גבוהה משמעותית. “כיום, הגן הפרטי הוא תוספת מבורכת, במיוחד עבור משפחות. מחוץ לפראג המחירים נמוכים יותר, תחבורה טובה יותר ומתקני ציבוריים זמינים לרוב. ברון או צ’לקוביצה היו בעבר רחוקים מאוד עבור אנשים, עכשיו מיקומים אלה פירושם חיים נעימים ליד המטרופולין “, אומר פיטר ויושובסקי.

העניין ברכישת נדל”ן ימשיך לגדול גם בשנת 2021

“בתחילת השנה אנשים חשים תקווה חדשה ומצפים לסוף המגיפה. אנו מצפים שהעניין ברכישת נדל”ן לא ישתנה, הוא ימשיך לעלות. בבחירתם הקונים יתייחסו יותר לנוחות , במיוחד מספיק מקום לעבודה מהבית ואפשרות של פעילויות בחיק הטבע. בזמן הסגר אנשים הבינו שמשתלם להשקיע באיכות הדיור. הריבית ההולכת וגוברת תגבר על ידי הריבית הנמוכה הנוכחית על המשכנתאות והחזון של השקעה לטווח ארוך, שמשמעותה עבור אנשים רבים ביטחון בתקופות לא ודאיות “, אומר פיטר. 

2020: התחרות גברה

“הניסיון שלנו הוא שפרויקטים מבוססים היטב לא יושפעו מהמגיפה. אני אביא רק כמה דוגמאות. השקנו את המגורים ליד בורוביצ’קי באפריל 2020 ונותרו 3 יחידות בחינם. שליש מתוך 76 היחידות בפרויקט אלפא מגורים נמכרו מאז אוקטובר. הווילה היחידה שנותרה לפרויקט הפרימיום של וילה הורושנקה עומדת למכירה. הפרויקט יצא לשוק ביוני. יחד עם זאת, מקובל לעלות הדרגתית במחיר במהלך הבנייה. עם זאת , לא כולם יצליחו. השוק דוחה בתוקף פרויקטים שהוקמו בצורה גרועה. אם הקונה רואה בניה לא איכותית, מיקום לא מתאים או מחירים גבוהים, הוא הולך למקום אחר “, אומר פיטר וישובסקי.

דיור בשכירות עבר תיקון עקב האטת התיירות

במרץ ובאפריל נוספו לשוק דירות תיירים ומחירי הדיור להשכרה ירדו, בעיקר במרכז. במחצית השנייה של השנה המחירים התייצבו לחלוטין וכעת אין תנודות. “מחירי הדיור בשכירות מושפעים ממגמת השוק הכוללת ואנו יכולים לצפות ליציבות או לצמיחה הדרגתית”, מוסיף פיטר.

 

WhatsApp
ברוכים הבאים ל times2
המומחים לנדל"ן בצ'כיה
יש לכם שאלות...
מוזמנים לשלוח לנו הודעה