אתה לא יכול לקנות דירה גדולה יותר במטרו בפחות מ -6 מיליון. המרכז הפך זול יותר בשנה שעברה

דירה ליד הרכבת התחתית? את הדירות הזולות ביותר ניתן לרכוש בסביבות התחנות ראג’סקה זהראדה וסטרז’יקוב, שם נמכר מ”ר בפחות מ- 76,000 צ’כיות. להפך, המיקום היקר ביותר הוא אזור מלוסטרנסקה, בו מחירי הדיור גבוהים כמעט פי שלושה.

פורטל האינטרנט Valuo.cz, המנתח את הצעות הנדל”ן הציבורי, השווה את מחירי הדירות בסביבות כל 58 תחנות המטרו בפראג. הנתונים הראו כי בשנת 2017 ניתן היה לרכוש דירה של 80 מטר בבעלות אישית לאחר שחזור מלא ב -17 תחנות מטרו עם ממוצע של פחות מחמישה מיליון כתרים. כיום דירות דומות אינן נמכרות באף אחת מהתחנות הנמוכות מ -6 מיליון.

הניתוח התמקד בדירות גדולות יותר, הנמצאות בבעלות פרטית, הנמצאות ברוב המקרים במרחק של קילומטר אחד מתחנת המטרו, בשטח רצפה של 65 עד 95 מ”ר ועברו שיפוץ מלא (הסטטוס מבוסס על הצעות בפורטלי נדל”ן).

הדירות הזולות ביותר בסביבת גן העדן וסטריז'קוב

את הדירות הזולות ביותר ניתן לרכוש בסביבות התחנות ראג’סקה זהראדה וסטרז’יקוב, שם נמכר מ”ר בפחות מ- 76,000 צ’כיות. נהפוך הוא, היישוב היקר ביותר הוא סביב מלוסטרנסקה, שם המחירים גבוהים כמעט פי שלושה.

ישנם מקומות שבהם הקריטריונים הנ”ל לא עמדו כמעט בשום נדל”ן שנמכר בארבעת החודשים האחרונים (מספטמבר 2020 ועד תחילת ינואר 2021). “פשוט התייחס אלינו אז. למשל, בתחנת Letňany שנמצאת באמצע השדות נאלצנו להאריך את המעגל ל -1.5 ק”מ. בתחנה האחרונה בזליצ’ין נמכרו כמעט רק בניינים חדשים. במקרה כזה, התאמנו את מחירם במקדם התואם את ההפרש הממוצע בשטח בין דירות בבניין חדש ואחרי בנייה מחדש “, אומר מייסד אתר Valuo.cz Radek Šitera.

במרכז הדירות נעשו מעט יותר זולות

העלייה הגדולה ביותר במחירים לעומת ינואר 2020 נרשמה על ידי פורטל Valuo.cz, במיוחד בשולי מסלולים בודדים. נהפוך הוא, תחנות רבות במרכז מכרו דירות בזול יותר מאשר לפני שנה. בסביבת תחנת Národní třída זה היה אפילו יותר מ -10 אחוזים.

“אנחנו יכולים רק לשער אם האשמה על נגיף העטרה ואובדן התיירים, או העובדה שהמחירים כבר היו גבוהים מדי. עם זאת, תחנת מאלוסטרנסקה, שבסביבתה רשמנו עלייה של 27 אחוזים, “מכחישה כי אין למחירים לאן לעלות”, הוא מוסיף לנתוני המחירים במרכז ההיסטורי של שיטר.

הדיור היקר ביותר נמצא בדרך A

הניתוחים מראים כי מכל שלושת המסלולים, הדיור היקר ביותר נמצא בדרך A. לעומת המחירים עלו בכמעט שליש בממוצע. בתחנת סקאלקה, אפילו ב -64 אחוז.

“במיוחד הקצה המזרחי של קו B בסביבת צ’רני מוסט כבר מזמן היה מהזולים ליד המטרו. זאת למרות שהמחירים עלו ביותר מ- 40 אחוזים בתוך 5 שנים. הדירות, שהוצעו תמורת 4.3 מיליון כתרים ברבעון השני של 2017, בעלות מחיר גבוה ב -2 מיליון דולר “, מציין את העלייה המשמעותית של סיטרה בשנים האחרונות.

בחמש השנים האחרונות המדד רשם פעם אחת בלבד כי דירות בגודל 80 מטר לאחר השחזור יימכרו מתחת ל -4 מיליון צ’כיות בממוצע בחלק מתחנות המטרו בפראג. זה היה בשנת 2017 בשלוש התחנות האחרונות של מסלול C – Chodov, Opatov ו- Háje. כיום זה רחוק מלהיות המקרה. המחירים סביב אופטוב עלו באותה תקופה ב -70 אחוז, שהיא התחנה הגבוהה ביותר. לא רק בגלל זה, המסלול האדום, עם צמיחה ממוצעת של 31 אחוזים, מחזיק בהובלה בעליית המחירים. דירות ליד תחנות לטיאני, קצ’רוב, רוז’טילי, צ’ודוב וחג’ה יקרות יותר ממחציתן.

מהנתונים עולה כי מחירי הדירות סביב המטרו עלו בשנה האחרונה ב -14 אחוזים. מאז 2017 זה 41 אחוז. “ב -24 מתוך 58 תחנות, תג המחיר הוא מעל 100,000 CZK למ”ר. ובדקנו את מחירי הדירות הגדולות יותר. לקטנים בדרך כלל מחיר גבוה אפילו יותר למטר רבוע. בשנה הבאה נראה אם ​​6 עד 7 מיליון עבור דירה בפאתי הבירה הוא הסכום המקסימלי שמשפחה רגילה יכולה לשלם “, מסכמת את תוצאות הניתוח של סיטר.

מחיר הדיור עלה ביחס לשנה הקודמת, למרות מגיפה, כמעט בכל רחבי צ’כיה. בקיץ של השנה שעברה טיפס המ”ר של דירתו שלו ל -70,300 כתרים. זהו קצב הצמיחה המהיר ביותר מאז מרץ 2018.

בשנה שעברה עלו מחירי הדירות בפראג ובערים אזוריות בממוצע של 15.8 אחוזים בשנה לעומת 70,300 צ’כיה למטר ברבעון השלישי. קצב הצמיחה היה הגבוה ביותר מאז מרץ 2018. ברבעון השלישי, היקרה ביותר הייתה פראג (94,300 קרונות למ”ר), הזולה ביותר הייתה אוסטי נאד לבם (22,800 CZK למ”ר).

מאז 2014 המחירים בצ’כיה עלו בממוצע ב -84 אחוזים. זה עולה ממחקר שערכה חברת הייעוץ דלויט, אשר באמצעות פורטל Cenovamapa.org מעבד מידע על מחירי מכירה מחוזי רכישה הרשומים בקדמת הנדל”ן.

איפה בצ'כיה מחירי הדירות עולים הכי מהר?

WhatsApp
ברוכים הבאים ל times2
המומחים לנדל"ן בצ'כיה
יש לכם שאלות...
מוזמנים לשלוח לנו הודעה