מעונות האונברסיטאות מלאים. סטודנטים מחפשים פתרונות

האוניברסיטאות מהמרות על הוראה במשרה מלאה לפני תחילת שנת הלימודים החדשה, כך שמספר רב של סטודנטים יחזור לעיירות האוניברסיטה. האוניברסיטאות הגדולות מדווחות שוב על תפוסה מלאה של המעונות שלהן. למרות שלחץ יתר של המתעניינים במגורים אינו משמעותי כמו בשנים קודמות, רבים לא הגיעו אליו. 

המעונות של אוניברסיטת הכלכלה (VŠE) או האוניברסיטה הצ’כית לחקלאות מלאים לחלוטין בפראג. באוניברסיטת צ’ארלס הגדולה ביותר יש תפוסה של 98.8 אחוזים ליכולות האירוח שלה של כמעט 11,000 מיטות. 

המצב דומה בעיר השנייה בגודלה. “נאלצנו לדחות כ -1,200 איש המתעניינים במגורים”, אומרת רדנה קודלובה, דוברת האוניברסיטה הטכנולוגית ברנו. גם באוניברסיטת מסריק לא נותרו מקומות פנויים, בעוד שאוניברסיטת מנדל קובעת כיום כי סטודנטים שמרו 95 אחוזים מיכולת הלינה שלה. 

סטודנטים שמחפשים לינה במעונות פשוט הגיעו לערים קטנות יותר. אוניברסיטת תומאס באטה בזלין לא הצליחה להכיל כמה מאות מהם; הביקוש עולה גם על ההיצע במעונות של אוניברסיטת מערב בוהמיה בפילזן. 

מקומות ישיבה נוספים עשויים להיות זמינים בשבועות הקרובים אם חלק מהסטודנטים עם חדרים שמורים לא ייכנסו למעונות. “הליך הלינה העיקרי יתקיים ב -19 בספטמבר. יכול להיות שחלק קטן מיכולת הלינה יתפנה”, אומר ליבור קולאר, מנהל המעונות באוניברסיטת פאלאקי באולומוץ ‘.

מגפת הקורונה הביאה לירידת מחירים ולהנחות

הביקוש לאירוח משקף גם את העובדה שבהשוואה לשנה שעברה, האוניברסיטאות רושמות עניין הרבה יותר גבוה של סטודנטים זרים. לדברי נציגי האוניברסיטה הטכנית ברנו, יש עד מחצית מהם. “הגידול הגדול ביותר במספר המועמדות לסטודנטים הוא מהפדרציה הרוסית”, מתארת פטרה סבראקובה, דוברת אוניברסיטת תומס באטה. מבין האוניברסיטאות הצ’כיות הגדולות, פחות זרים פונים כעת רק לאוניברסיטה הטכנית הצ’כית בפראג (ČVUT).

בשל למידה מרחוק בשנה האחרונה ויתרו המעונות על חלק מדמי הלינה לסטודנטים. אם הם לא שהו בחדריהם זמן רב, הם יכלו “לאטום” אותם וכך לחסוך במעונות. “כבר באביב 2020 הצענו לסטודנטים מספר אפשרויות. למי שהחליט לשלם את המעונות לחודש אפריל, אפשרנו להם להישאר במעונות ללא תשלום במהלך מאי ויוני. באופן דומה, באוקטובר 2020, ההנהלה התאמה את תשלום המעונות כדי שהתלמידים לא יצטרכו לשלם סכומים מלאים “, אמרה שארקה סטארה, דוברת אוניברסיטת מערב בוהמיה בפלזן.” במהלך תקופה זו, הייתה להם הנחה של 70 אחוזים, שהופחתה ל -40 אחוזים במהלך השנה מהמינהל למתקני מטרות מיוחדות CTU. הנחות בסדר גודל של עשרות אחוזים ניתנו גם על ידי מעונות אחרים, חלקם אף סלחו לסטודנטים על כל התשלומים לזמן מה.

המעונות מגיבים בעיקר לעליית מחירי האנרגיה. “אנו מעלים את המחיר, אך לא בשיעור אחיד. רק במקרה של קטגוריות חדרים נבחרות התבצע אופטימיזציה של המחירים בסוף 2020”, מוסיפה קרלה מרצ’קובה, דוברת האוניברסיטה הצ’כית למדעי החיים בפראג. החל מספטמבר, תלמידי מעונות יצטרכו להוכיח את זיהומיותם באמצעות תעודת חיסון, בדיקה או בדיקה שלילית אחת לשבוע. הנהלת בית הספר סומכת על בדיקות בעיקר בקבלות הפנים של בניינים, שרבים מהם גם אסרו על מבקרים. “אנחנו רוצים להקים שוב מרכז מבחנים בקמפוס כדי להקל על הסטודנטים לחזור. יש לנו מערכת מיוחדת שבה הסטודנטים נכנסים למבחנים שלהם בקמפוס, שאותם אנו בודקים”, אומר דובר אוניברסיטת מנדל, פיליפ וראנה.

 

 

 

WhatsApp
ברוכים הבאים ל times2
המומחים לנדל"ן בצ'כיה
יש לכם שאלות...
מוזמנים לשלוח לנו הודעה