המשקיעים מחפשים דירות חדשות. מובילת השוק מכינה שנת שיא

היזמים מנצלים את ההתעניינות המתמשכת בדירות חדשות, ולכן יגדילו את ההצעה השנה. הדבר נובע בעיקר מהביקוש של משקיעים שקונים דירות להשכרה נוספת. בנוסף לאנשים ניידים, קרנות השקעה קונות גם דירות.

“השנה אנו מתכננים להשיק שיא של עד אלפיים דירות חדשות בפראג. בהשוואה לשנה שעברה, כאשר השקנו שלושה פרויקטים חדשים עם כ- 740 דירות, זו תהיה גידול ממש גדול “, אמר אנדריי שסטני, דובר היזם הגדול ביותר בפראג, קבוצת סנטרל גרופ.

“אם הכל ילך כשורה, זו תהיה שנת השיא שלנו”, הוסיף. השנה תשיק החברה פרויקטים גדולים Park District בתחנת המטען ז’יז’קוב ובטסלה הלובטין.

YIT Stavo מתכננת להגדיל את היצע הבניינים החדשים. “השנה אנו מתכננים לבנות כמעט 565 יחידות דיור חדשות. ההבדל בהשוואה לשנת 2020 הוא יותר מ -150 דירות אותן נשיק השנה “, אמרה דנה ברטובובה, מנהלת המכירות של היזם.

 

“הסיבה היא ההתעניינות הגדולה המתמשכת של לקוחות שקונים דירות לדיור משלהם או לעתים קרובות כהשקעה יציבה ובטוחה”, אמרה. החברה התחילה פרויקט חדש בליבן בתחילת השנה והיא תמשיך בבנייה בהלבובטין.

“כחמישית ממבקשי המשכנתא באתר Zaloto.cz מעוניינים כיום לממן נדל”ן להשקעה. אנו צופים כי חלקם של המועמדים עם תוכנית השקעה ימשיך לגדול השנה “, אמר מרק קריז ‘, הבעלים המשותף של חברת זלוטו המתמחה בייעוץ פיננסי מקוון.

 

“מחיר הדיור הממוצע צומח מהר יותר מההכנסה הממוצעת, מה שנותן מקום למשקיעים שיש להם כסף ויכולים להשתמש במשכנתא כדי להשקיע באופן שמרני יחסית”, הוא אומר.

בנוסף לדירות, המשקיעים קונים גם מגרשי בנייה, “השנה אנו מצפים לעלייה בעניין המשקיעים בדירות השקעה, אך גם בקרקעות כסוג של תמורה בטוחה למחיר”, מנבא פטר בנש, מנהל פיתוח גיאוסאן, שמוכר קרקעות בצ’ואנקי ליד פודבראדי. 

היזמים מגדילים גם את היצע הדירות עקב כניסת משקיעים מוסדיים לשוק. בנוסף לאנשים ניידים, קרנות החלו גם לרכוש דירות בכמויות גדולות. לדוגמא, החברה השבדית היימשטאדן מתכננת לרכוש השנה כאלף דירות שכירות בצ’כיה. 

 

“חלקן של רכישות המשקיעים בשוק הנדל”ן בפראג יתחזק גם השנה. המשקיעים ינצלו אפשרויות יתרון יותר לרכישת תיקי דיור גדולים יותר ישירות מיזמים “, אומר ג’ירי קוצ’רה, מנהל סוכנות הנדל”ן לוקסנט. 

לדוגמה, היזם AFI Europe השתמש בגיוס הכספים כדי להפנות את הקמתו לדיור להשכרה. בינואר השנה החלה החברה בבניית 320 דירות להשכרה בויסוצ’אני, פראג.

 

היזם המחזיק ב- FINEP החל גם לייחס משקל רב יותר לדיור בשכירות. “זהו אחד המושגים עליהם אנו עובדים ודרכם אנו רוצים לספק דיור להשכרה במחיר סביר עבור קבוצות שונות בכמה מקומות בפראג”, אמר דובר המחזיק של FINEP, דייוויד ג’ירוש.

בגלל הביקוש הרב, מחירי הדירות ממשיכים לעלות. על פי נתוני משרד הסטטיסטיקה הצ’כי, מחירי הבניינים החדשים של פראג עלו ברבעון השלישי של השנה שעברה ב -9.7 אחוזים בשנה. במקביל, שוק המשכנתאות הגיע בשנה שעברה לרמת שיא. הבנקים העניקו משכנתא תמורת 250 מיליארד כתרים, על פי הערכה של קבוצת ČSOB.



WhatsApp
ברוכים הבאים ל times2
המומחים לנדל"ן בצ'כיה
יש לכם שאלות...
מוזמנים לשלוח לנו הודעה