שיעורי התפוסה של PBSA נותרים גבוהים מהצפוי ברחבי אירופה

ההשפעה של COVID-19 על מגזר הלינה לסטודנטים ייעודיים (PBSA) הייתה פחות חמורה מהצפוי, והוכיחה את חוסנו של סוג הנכסים, כפי שמוצג בדוח השנתי של בונארד.

ביקוש הסטודנטים הכללי לא פחת באופן משמעותי, כאשר נתוני ההרשמה בסתיו 2020 מעידים על התפתחות יציבה, בעוד שתאבון ההשקעות נותר זהה ואף עלה במהלך המגפה. “דיור הסטודנטים הוכיח את עצמו כמעמד נכסי מגן עמיד וסיכון נמוך בעל אופי נגדי. עד כה סוג הנכסים של PBSA משך יותר מ -700 חברות ברחבי העולם, עם יותר צפויות להיכנס לתחום בשנים הקרובות “, אומר מנכ”ל בונארד, סמואל וטראק.

רוב התלמידים חזרו לקמפוסים

המחקר של בונארד חושף כי ספקי דיור סטודנטים פרטיים יצרו תוכניות מגירה יוצאות דופן של COVID-19, אבטחו את הנחותיהם והציעו ביטחון כאשר התלמידים וההורים זקוקים להם ביותר. “כתוצאה מכך, רוב הסטודנטים חזרו, וחשפו רצון נרחב להמשיך את חוויית האוניברסיטה גם כאשר הקורסים משולבים או מקוונים,” מוסיף וטראק.

המגפה עברה הביקוש ליחידות שאינן משותפות, כאשר חלק מהמפעילים שכרו חדרים זוגיים כיחידים כדי לעמוד בתקנות וכן כדי לענות על דרישת הסטודנטים. “בהתבסס על המחקר שלנו, לעתים קרובות חסרים לסטודנטים ברים, קפיטריות, מועדונים וחדר כושר במקום במוצרי PBSA חדשים. מצופה שהתלמידים ימשיכו להעריך אזורים משותפים גם לאחר סיום המגיפה. “

שיעורי התפוסה גבוהים מהצפוי

בהשוואה לציפיות המקוריות לירידה בתפוסה של 20% לפחות, למעשה, נצפו ירידות של 10% או פחות ברוב המדינות.

בעוד שמרבית מגורי הסטודנטים הפרטיים בבריטניה, הולנד, גרמניה וארצות הברית דיווחו כי הגיעו ל 90% רמות תפוסה, וצרפת, איטליה וספרד שמרו על רמות קרוב יותר ל 80%, כמה ערים בודדות, כמו מדריד, ברצלונה ו דבלין, ירדה לתפוסה של 50-60%.

חזרה לתפוסה מלאה וניידות הסטודנטים הסטנדרטית צפויה להתחיל עם שנת הלימודים 2021/2022 לכל היותר, תלוי בהצלחה בה מדינות מצמצמות את הנגיף ומפיצות חיסונים לאוכלוסייה הרחבה.

צפי : 79% מנכסי PBSA שהיו אמורים להיפתח בשנת 2020 עשו זאת

במעקב אחר התפתחויות חדשות בדיור הסטודנטים במהלך שנת 2020, כמו גם אלה שייפתחו בשנים הקרובות, ציין בונארד כי הדפוס הסטנדרטי של פיתוח השוק נמשך גם במהלך משבר ה- COVID-19. פרויקטים עתידיים לדיור סטודנטים באירופה ובבריטניה, הן בבנייה והן בתכנון, יציעו מעל 200,000 מיטות.

על פי מגמות הצינור בערים הגדולות באירופה, 79% מנכסי PBSA שהיו בבנייה ואמורים להיפתח בשנת 2020 עשו זאת. “בשאר 21% מהמקרים, אי אפשר לייחס במלואה את עיכוב הפתיחות לאחר שנת 2020 במלואה, שכן ממצאינו מראים כי יחס נכסים שנתי דומה נדחה בדרך כלל בשנים קודמות מסיבות שונות”, מסביר וטראק.

 

 

נפח העסקה לא השתנה באופן משמעותי בהשוואה לשנת 2019

בשנת 2020 נרשמה רמה סבירה של עסקאות דיור סטודנטים, כאשר השווי הכולל שלה עבור יבשת אירופה ובריטניה הגיע לכמעט 9 מיליארד אירו. ביבשת אירופה קצב הפעילות בשוק היה עקבי עם היקף העסקאות בשנת 2019. בריטניה חוותה דינמיקה דומה, כאשר השוק אף רשם את עסקת התיקים הגדולה ביותר שלה – רכישת בלקסטון את תיק לינה לסטודנטים של IQ מגולדמן זאקס ו- Wellcome Trust מעל 5 מיליארד אירו.

ערך העסקה למיטה ביבשת אירופה נותר מעט גבוה יותר מאשר בבריטניה, כמקובל, בעיקר בשל סוג המוצר לדיור סטודנטים. ביבשת אירופה, אולפנים מהווים את עיקר העסקאות, בעוד שבבריטניה זה לא תמיד המקרה.

ההשקעות עתידות לצמוח בשנים הבאות

עניין המשקיעים בסוג נכסים זה נותר גבוה. סקר שערך מועדון ה- GRI באוקטובר 2020 העלה כי 65% מהמשקיעים הרלוונטיים מתכוונים להשקיע יותר, 25% העמידו את תוכניות ההשקעה שלהם ו -10% שקלו להפטר.

המחקר של בונארד על דינמיקת ההיצע לעומת הביקוש (יחס סטודנטים למיטה) מצביע על כך שנראה כי בריטניה מטפלת בביקוש טוב יותר משאר אירופה. יש עדיין תיאבון לא מבוטל להשקיע שם, למרות שהשוק בבריטניה היה בוגר יותר מאירופה היבשתית. בלונדון ישנם שני סטודנטים בינלאומיים למיטה, נתון המנוגד למחסור בהיצע בערים כמו הלסינקי (8 סטודנטים למיטה), רומא (13 למיטה), פריז (16 למיטה), קופנהגן (25 למיטה). מיטה) וורשה (28 למיטה).

כאשר שיעורי התשואה הפריים ממשיכים לגלות נטייה דחוסה, נכסי דיור הסטודנטים בשווקים בוגרים (בריטניה, ערים נבחרות בגרמניה, צרפת והולנד) הם השקעה יציבה המתאימה לאסטרטגיות השקעה בליבה או בליבה פלוס. “אסטרטגיות אופורטוניסטיות יותר שמטרתן להגדיל את התשואות יכולות למנף את העניין המתמשך במדינות האיבריות, כמו גם את אזור CEE המתהווה”, מסכם וטראק.

WhatsApp
ברוכים הבאים ל times2
המומחים לנדל"ן בצ'כיה
יש לכם שאלות...
מוזמנים לשלוח לנו הודעה