הדירות התייקרו פי שתיים תוך שלוש שנים

מחירי הדירות עלו בשלוש השנים האחרונות בכל 13 הערים האזוריות. עליית המחירים הייתה הבולטת ביותר ב- Ústí nad Labem, שם הם נמכרים כיום במחיר כפול מהמחירים בשנת 2018. כך עולה מנתוני פורטל Valuo.cz, המנתח נתונים משוק הנדל”ן.

הפורטל התמקד בערים אזוריות ודירות בשטח קומה של 60 עד 90 מ”ר, הנמצאות בבעלות אישית ובמצב טוב, למשל לאחר שיפוץ מלא. הוא גילה את מצב הדירות ומחירן מהצעות באתרי נדל”ן. “התבססנו על מה שפורסם בקטגוריה זו בשנים 2018 עד 2021 בחודשים יולי ואוגוסט. השמטנו בניינים חדשים, בשל העובדה שנבנים יותר איפשהו ופחות איפשהו”, אומר מייסד הפורטל, ראדק Šitera.

הנתונים מראים כי בשלוש השנים האחרונות, הדירות עלו במחיר של לפחות מחצית בכל הערים האזוריות למעט פראג וקרלובי וארי. במטרופולין, שם מחירי הנדל”ן היו הגבוהים ביותר מזה זמן רב, הדירות שנסקרו עלו במחיר של 38 אחוזים, ואילו בווארי ב- 49 אחוזים. 

“היום בבירה אתה משלם בממוצע 106 750 קרונות למ”ר. דירה בשטח של 75 מטר בפראג תעלה לך שמונה מיליון, ואילו בשנת 2018 תשלם על אותו נכס, רק 5.8 מיליון קרונות “, אומרת Šitera. עם זאת, Ústí nad Labem מציגה את צמיחת המחירים החדה ביותר, שבה דירות עלו במחיר מאז 1188 ב- 118 אחוזים. גם מחירי הדירות באוסטרבה כמעט הוכפלו בתקופה זו. עם זאת, המחירים ב- Ústí עדיין הנמוכים ביותר בערים האזוריות, המטר המרובע, על פי הניתוח, מבוסס על ממוצע של כמעט 36 אלף קרונות. פיתוח מחירי דירות למכירה. הפורטל השווה גם את זמן הפרסום בערים אזוריות בודדות עבור הדירות שנבדקו. בחודשי הקיץ השנה נמכרו הדירות ה”מהירות ביותר “בפרדוביצה, שם הוצעו באתרי נדל”ן למשך 30 יום בממוצע. להיפך, מכירת דירה בקרלובי וארי נמשכת הכי הרבה זמן, שם זמן הפרסום הממוצע מגיע ל -111 ימים.

WhatsApp
ברוכים הבאים ל times2
המומחים לנדל"ן בצ'כיה
יש לכם שאלות...
מוזמנים לשלוח לנו הודעה